vilken helg

Slutade jobbet vid 14 tiden i fredags åkte direkt till min förra granne och köpte havre, hann även med en kopp kaffe och en liten bit blåbärspaj. Hem och hämtade erica, åkte ner till Hööks i Karlstad för att hämta Ericas ridstövlar som varit inlämnade, hon passade även på att shoppa en hundtröja, lindor till ponnyn och ett par nya ridskor. Sen begav vi oss till köpcentret i bergvik och där shoppades det skor till mig och döttrarna, sen in till de andra affärerna. Erica fick ett par jeanstights och jag köpte en vringad tröja samt en ny svart cardigan eftersom min förra försvann sist jag va ute på rajtantajtan =)

När vi åkte hem hämtade jag yngsta dottern och Ericas kompis och sen blev det stallet för att fixa i ordning ponny + utrustning inför lördagens tävling...hann med en tur till ica för att handla lite proviant och sen va det dax för knoppning av manen och det tog tid...hem sov ngr timmar sen va det tillbaka till stallet...in med hästen i transporten och i väg...å gissa vem som körde fel då???

När vi kom fram till Wäse ryttarförening så fick man en liten påse med morotsbitar, en plakett och en kaffebiljett...tänk om det kunde vara så på alla tävlingar.
Ponnyn hade en pissdag och ville bara stå stilla så det va ingen lyckad tävling precis men alla tävlingar ger ju erfarenhet och vi lär oss ngt nytt varje gång och jag lär mig att köra hästtransport. troligtvis blir det en ny tävling nästa helg men den som lever få se

söndagen tillbringade jag med Wilmis å jag tror att det va gött för henne att få lite egentid med mamma


har inget kort från tävlingen men jag bjuder på ett från förra som va på Färjestads RF




se vad glad man blir när det vankas rosett :))





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0