Tokdecember

Hela december månad har varit ett enda kaos, först var jag sjuk i två veckor(feber,ont i halsen) och sen blev Wilmisoch Hampus sjuka .  Under de sista dagarna före jul har jag stickat som en tok för att hinna färdigt med allt, många gnomer har det blivit. Dagen före julafton gjordes det mintkola och knäck och klockan hann väl bli fyra( alltså 04,00) när jag packade in julgodiset och slog in de sista klapparna, som vanligt ute i sista minuten.Vi tillbringade julen hos min svägerska med febriga barn och en skrällhostig familj. De enda som saknades på julafton var Wilmis nya kusin som föddes den 23/12 och så mina älskade tonåringar som firade julen hos pappa.
På juldagen var det dags att fira jul med min familj och mina barn. Och då snackar vi ljudnivå med en massa småbarn hundar och nästan alla mina syskon(5st) saknade min älskade stora lillebror , hans fru och deras son.
Efter allt detta julfirande så blev det ett par lugna dagar innan det var dags för nästa projekt: Hoppkurs på ridskolan.
Nyår tillbringades på en inglasad altan med gasolvärme och renfällar samt underhållning av gatans trubadur.
Är nu i gång och jobbar som vanligt och det känns riktigt skönt att få lite struktur i tillvaron.
Väntar på nyårsbilder men laddar upp dem så fort som möjligt

Kommentarer
Postat av: Eva i Jämtland

Ja inte har det blivit nån "dö"-tid för dej.

men visst är det knasigt att varge år så bestämmer man sej för,att man inte ska stressa el vara ute i sista minuten....men vad händer ?? Man är skittrött

länge efteråt.....Hoppas det går bra med Hoppkursen.

Har ni provat western-ridning,det är "skit"-kul



Kramar !

2009-01-15 @ 10:03:42
URL: http://urmoderns.blogg.se/
Postat av: Annette

haha nej du fröken jag hade nog inte hunnit det här heller om jag inte hade varit sjukskriven ;) Har nog aldrig varit såååå enveten tidigare med att lära mig något haha men börjar fatta liiite iallafall.. Knäcker små nya saker varje dag för min lilla hjärna ;) Så snart är det väl dags att börja skriva också...

Hoppas allt är bra annars med dig o inte bara "häcken full" ;)

Kramis

2009-01-16 @ 14:32:16
URL: http://arom.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0