En vanlig helg!

Slutade tidigt i fredags och det var riktigt skönt att komma hem i tid. Jag hade massor med planer på vad jag skulle hinna göra men som sagt det blir ju oftast inte som man har tänkt sig. Jag tycker att det känns som man har startat taxifirma när det är helg. Det ska skjutsas till stallet, gymmet, skidbacken, kompisar och där emmellan ska man hinna åka och storhandla, röja upp veckoröran som blivit till under veckan som gått. Jag fattar inte hur en tom disko helt plötsligt kan vara överfull när man kommer hem i från jobbet.
06,00 på lördags morgonen rigde klockan och det var bara att pallra sig upp och åka till stallet för att morgonfodra 10hästar, på med täcken, ut till hagen och springa med vatten till alla hagarna.
På förmiddagen var jag på ridskolan och red sista gången på prova på kursen och alla som varit med har blivit riktigt hästbitna och vill fortsätta rida så vi kommer att få en egen ridgrupp.
Eftermiddagen tillbringades i liggläge med jorden migränanfall så resten var lördagen är i ett töcken av huvudvärk.
I dag har jag skjutsat grabben till skidbacken, tösen till stallet och nu ska jag hem till särbon och snygga till hans lägenhet för mäklaren kommer i morgon och kollar på och värderar den. Så nu är vi ett steg närmare husköp och ihopflyttning. Vi vill ha ett hus på landet med stall så vi kan ha hästarna hemma men det är inte så lätt att hitta ett sånt hus. Det måste vara ganska så stort oxå för vi är ju ingen liten familj.

Kommentarer
Postat av: Eva

Åh ! va spännande med Husköp !

klart ni ska en gård på landet när ni har Hästar..

det blir en "himelsk"skillnad att få ha dom hemma.

Synd vi bor så långt ifrån varandra annars har jag en son som ska sälja en Hästgård m 8 boxplatser

och ganska stort hus.

Det där med full diskho ...har jag oxå undrat överler,



Kram !

2009-02-23 @ 10:10:35
URL: http://urmoderns.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0