Stickat och virkat

Satt och tänkte efter på vad jag har stickat  och virkat senaste åren och kom fram till att det var ganska många saker. I julas så gjorde jag nästan alla julklapparna själv till släkt och vänner. Vetevärmare, raggisar och sjalar var det som tillverkades. Eftersom jag har två flickor så har jag stickat ett par ponchos och givetvis en massa raggisar och lovikkavantar.
I vintras stickade jag även fyra åremössor, busenkla att göra och underbara att ha på sig. Min brorson fick en randig tröja i grönt och marint med tillhörande mössa och sen ´gjorde jag även samma modell till en liten tjej fast i rosa och vitt. Tyvärr har jag inte tagit så många kort på mina skapelser men det ska det bli ändring på. Så länge får ni hålla tillgodo med de bilder jag har.

 en rosa barnponcho                                                                    en blå barnponcho denna
                                                                                                                                                                           modell har jag gjort till vuxen 
                                                                                                                                                                           fast i vitt 

 Denna schal har jag gjort i olika färger                                               
                                   en lite mindre schal som är alldeles
                                 perfekt att  ha som halsduk
                                                                                                                                               en mohairschal som nu är färdig
                                                                                                                                               och väntar på fransar                                                               .

Kommentarer
Postat av: anna

har du mönster till den blå ponchon man kan få köpa jätte snygg

2010-08-02 @ 20:33:31

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0